Lediga jobb som Administrativ assistent i Klippan

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Klippan. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Klippan som finns hos arbetsgivaren.

Administratör Hemvård

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling d... Visa mer
I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".

Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan



ARBETSUPPGIFTER
Som administratör rapporterar du till enhetschefen. I samtliga arbetsuppgifter ska du vara en förebild för verksamheten och du har ett särskilt uppdrag för att bidra till ett gott arbetsklimat och att agera utifrån Klippans kommuns värdegrund. Nedanstående arbetsuppgifter ingår i ditt uppdrag som administratör. Utifrån verksamhetens behov kan arbetsuppgifter tillkomma eller förändras i dialog med berörd enhetschef.
Du ska arbeta för en ekonomi i balans. Ett av dina större uppdrag är att aktivt arbeta med schemaplanering i nära teamarbete med koordinatorerna på enheten. Du arbetar mot uppsatta mål och strategier och har ett nära samarbete med enhetscheferna i hemvården samt flertal andra yrkesprofessioner. Din uppgift är att optimera schemaläggningen på ett resurseffektivt sätt, det innebär bland annat att säkerställa bemanningskrav inför fastställande av schema och även ändringar i befintligt schema. Administratör ansvarar även för hantering av bemanning vid frånvaro och vid behov planera om insatsschema. Administratör arbetar i system som Lifecare, Phoniro, APPVA, mina planer m.fl.. Daglig användning av Excel, Word samt kommunikation via mejl och telefon. Administratör i hemvården är lite av spindeln i nätet och behöver ha förmågan att lyssna av gruppens och verksamhetens behov innan det uttalas i ord. När frågan kommer är lösningen redan på plats.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har god analytisk och logistisk förmåga. Du har ett engagemang och en vilja att utveckla och förbättra verksamheten utifrån uppsatta mål inom socialförvaltningen. Du ska ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, samt ha en god samarbetsförmåga och hög servicekänsla. Arbetet kan innebära snabba förändringar och kräver flexibilitet i ditt arbetssätt, där du ska kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du ska dessutom ha god datorkunskap och förmåga att hantera olika verksamhetssystem och Officepaketet. Du behöver kunna förstå förhållandet mellan de olika delarna som hemvården styrs av, det vill säga beställningar utifrån Socialtjänstlagen (SOL) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Du behöver också ha en förståelse över förhållandet mellan enhetens behov, personal samt ekonomi. Det är viktigt att du är professionell och kan fatta beslut utifrån din ansvarsroll. Du förstår vikten av lojalitet i förhållande till organisationen och verksamheten. Vi bygger ett lag tillsammans och vi är inte starkare än den svagaste länken.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och personliga egenskaper. Stor vikt läggs även på dokumenterad eftergymnasial utbildning inom administration eller minst ett års dokumenterad erfarenhet av schemaplanering inom hemvård.
Det är meriterande om du har en bakgrund inom hemvård för förståelse för verksamhetens behov.
B-körkort är ett krav då resor kan förekomma i tjänsten.


ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.

Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner. Visa mindre

Kommunvägledare- Timvikarie

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling d... Visa mer
I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".

Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan

ARBETSUPPGIFTER
Hos oss får du ett spännande och varierande arbete och ingen dag är den andra lik. Som kommunvägledare är du kommunens ansikte utåt och stärker vårt varumärke i varje möte. Du guidar, vägleder, informerar och svarar på frågor om kommunens alla verksamheter. Du har ett stort kontaktnät och under din arbetsdag kan du kommunicera med allt från kommuninvånare och företagare till kollegor och myndigheter via telefon, e-post, webb, olika verksamhetssystem och sociala medier. Du träffar även de som besöker kundtjänst i kommunhuset.

Du varvar arbetsuppgifter med klara rutiner till att stå inför situationer som testar och utvecklar din initiativförmåga, kreativitet, lyhördhet och förmåga att anpassa din kommunikation till människors olika förutsättningar och behov.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en stjärna på att ge god service och alltid sätter kunden i fokus. Det är självklart för dig att bemöta kunder och besökare på ett trevligt och professionellt sätt, även när tempot är högt. Som person är du lugn, uppmärksam och serviceinriktad i ditt bemötande. Du är en lagspelare och ser det som självklart att rådfråga andra, men även att dela med dig av information och din sakkunskap. För att bemöta de frågor och funderingar som kommer in till oss är det viktigt att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad och har ett gott omdöme. Du besitter förmågan att bearbeta och strukturera information och har en hög digital kompetens.

Du har minst en 3-årig gymnasieutbildning och behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet från arbete i en modern IT-miljö för telefoni och ärendehanteringssystem. Erfarenhet av att använda olika digitala verksamhetssystem och att söka information är också ett krav.

Det är meriterande om du arbetat med kundservice, exempelvis kundtjänst/telefonsupport, reception eller medborgarkontor i en offentlig organisation. Du behöver ha god grundläggande kunskap om hur samhället och offentlig verksamhet fungerar.

Ditt personliga brev kommer att användas som arbetsprov för att säkerställa god kommunikativ förmåga.

I denna rekryteringsprocess tillämpas löpande urval, vilket innebär att vi kan kontakta och intervjua kandidater under ansökningsperioden.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 11 februari.

ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.

För allas trevnad är vår arbetstid rökfri. Visa mindre

Administratör Hemvård Ljungbyhed

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är ”en kommun i utveckling ... Visa mer
I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".

Den politiska visionen är ”en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet”. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan Socialförvaltningen är en av kommunens största arbetsplatser med cirka 550 medarbetare och har socialnämnden som uppdragsgivare. Vi är en dedikerad och engagerad förvaltning. Vi välkomnar driv, framåtanda och nya idéer som kan bidra
till att utveckla våra arbetssätt och skapa en modern och attraktiv organisation med fokus på medarbetarskap och ledarskap. Vi ska bidra till våra kommuninvånares bästa.

I Klippans kommuns hemtjänst arbetar vi långsiktigt samtidigt som vi möter den rörlighet som vår verksamhet ständigt befinner sig i. Vi är stolta över vårt arbete och våra medarbetare som varje dag gör skillnad för våra brukare.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör rapporterar du till enhetschefen. I samtliga arbetsuppgifter ska du vara en förebild för verksamheten och du har ett särskilt uppdrag för att bidra till ett gott arbetsklimat och att agera utifrån Klippans kommuns värdegrund. Nedanstående arbetsuppgifter ingår i ditt uppdrag som administratör. Utifrån verksamhetens behov kan arbetsuppgifter tillkomma eller förändras i dialog med berörd enhetschef.
Du ska arbeta för en ekonomi i balans. Ett av dina större uppdrag är att aktivt arbeta med schemaplanering i nära teamarbete med koordinatorerna på enheten. Du arbetar mot uppsatta mål och strategier och har ett nära samarbete med enhetscheferna i hemvården samt flertal andra yrkesprofessioner. Din uppgift är att optimera schemaläggningen på ett resurseffektivt sätt, det innebär bland annat att säkerställa bemanningskrav inför fastställande av schema och även ändringar i befintligt schema. Administratör ansvarar även för hantering av bemanning vid frånvaro och vid behov planera om insatsschema. Administratör arbetar i system som Lifecare, Phoniro, APPVA, mina planer m.fl.. Daglig användning av Excel, Word samt kommunikation via mejl och telefon. Administratör i hemvården är lite av spindeln i nätet och behöver ha förmågan att lyssna av gruppens och verksamhetens behov innan det uttalas i ord. När frågan kommer är lösningen redan på plats.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har god analytisk och logistisk förmåga. Du har ett engagemang och en vilja att utveckla och förbättra verksamheten utifrån uppsatta mål inom socialförvaltningen. Du ska ha god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, samt ha en god samarbetsförmåga och hög servicekänsla. Arbetet kan innebära snabba förändringar och kräver flexibilitet i ditt arbetssätt, där du ska kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Du ska dessutom ha god datorkunskap och förmåga att hantera olika verksamhetssystem och Officepaketet. Du behöver kunna förstå förhållandet mellan de olika delarna som hemvården styrs av, det vill säga beställningar utifrån Socialtjänstlagen (SOL) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL). Du behöver också ha en förståelse över förhållandet mellan enhetens behov, personal samt ekonomi. Det är viktigt att du är professionell och kan fatta beslut utifrån din ansvarsroll. Du förstår vikten av lojalitet i förhållande till organisationen och verksamheten. Vi bygger ett lag tillsammans och vi är inte starkare än den svagaste länken.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och personliga egenskaper. Stor vikt läggs även på dokumenterad eftergymnasial utbildning inom administration eller minst ett års dokumenterad erfarenhet av schemaplanering inom hemvård.
Det är meriterande om du har en bakgrund inom hemvård för förståelse för verksamhetens behov.
B-körkort är ett krav då resor kan förekomma i tjänsten.


ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Vi kräver utdrag ur polisens belastningsregister.
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-annan-verksamhet/

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och rekrytering sker löpande.

Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Samordnare (inom personlig assistans)

- TINDRA SÖKER EN SAMORDNARE - Vi ber att du läser annonsen i sin helhet och att din ansökan innehåller personligt brev och CV. Vi söker dig som älskar människor, som vill arbeta både på kontor som chefs- och administrativt stöd samt ute i verksamheten vid behov. Med visionen att vara ett lysande exempel på personlig, ärlig, professionell och närvarande assistans ska vi med mod, nyfikenhet och kvalitet växa och utvecklas till en nationellt framträdande akt... Visa mer
- TINDRA SÖKER EN SAMORDNARE -
Vi ber att du läser annonsen i sin helhet och att din ansökan innehåller personligt brev och CV.
Vi söker dig som älskar människor, som vill arbeta både på kontor som chefs- och administrativt stöd samt ute i verksamheten vid behov.
Med visionen att vara ett lysande exempel på personlig, ärlig, professionell och närvarande assistans ska vi med mod, nyfikenhet och kvalitet växa och utvecklas till en nationellt framträdande aktör och representant för alla människors lika värde.
Innan eventuell intervju krävs att du kan lämna minst två referenser.
Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.
- OM TJÄNSTEN -
Du arbetar heltid med varierande arbetsuppgifter, direkt under verksamhetschef.
Som kontaktperson tillser du att våra relationer med uppdragsgivare (assistansberättigade) och medarbetare är välfungerande och att kvaliteten i våra assistanser är genomgående hög, eller på väg i rätt riktning. Du gör individuella planeringar, samverkar, håller i kontakter, rekryterar och representerar Tindra och vår kärlek till människan i sin helhet.
Som administrativt stöd arbetar du med bemanning, tidrapportering, dokumentation, tillser att kontoret ser bra ut och har allt som behövs, med mera. Du deltar i verksamhetens jour utanför kontorstid, svarar i telefon och återkopplar på mail och andra kontakter med genomgående hög kvalitet.
Som samordnare är du ofta ute bland våra uppdrag på olika platser i Skåne, inte sällan för att själv fungera som personlig assistent. Din arbetstid speglar verksamhetens behov och förutsätter flexibilitet.
- DU SOM SÖKER TJÄNSTEN -
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker en modern, serviceinriktad lagspelare - gärna erfarenhet av personlig assistans. Planerings- och organisationsförmåga är viktigt. Du är en van datoranvändare och nyfiken på hur teknik kan underlätta i ditt arbete. Du är tydlig i din kommunikation och har förmågan att se möjligheter till proaktiva insatser för våra medarbetares och uppdragsgivares skull.
Vi eftersträvar ett diversifierat arbetslag och uppmuntrar därför dig med egen funktionsvariation att söka tjänsten.
- OM TINDRA -
Vi erbjuder våra uppdragsgivare hög kvalitet och personlig service med utgångspunkten att alla människor har rätt att leva ett självvalt liv, oberoende av funktionsvariation.
Tillsammans säkerställer vi att du trivs och utvecklas i ditt arbete och snabbt hittar din roll bland oss på kontoret.
Vi vill att du stortrivs, utvecklas och stannar länge hos oss.
Vill du veta mer? Läs gärna vidare på www.tindraassistans.se eller ta en titt på vår Facebook @Tindraassistans. Visa mindre

Samordnare (inom personlig assistans)

- TINDRA SÖKER EN SAMORDNARE - Vi ber att du läser annonsen i sin helhet och att din ansökan innehåller personligt brev och CV. Vi söker dig som älskar människor, som vill arbeta både på kontor som chefs- och administrativt stöd samt ute i verksamheten vid behov. Med visionen att vara ett lysande exempel på personlig, ärlig, professionell och närvarande assistans ska vi med mod, nyfikenhet och kvalitet växa och utvecklas till en nationellt framträdande akt... Visa mer
- TINDRA SÖKER EN SAMORDNARE -
Vi ber att du läser annonsen i sin helhet och att din ansökan innehåller personligt brev och CV.
Vi söker dig som älskar människor, som vill arbeta både på kontor som chefs- och administrativt stöd samt ute i verksamheten vid behov.
Med visionen att vara ett lysande exempel på personlig, ärlig, professionell och närvarande assistans ska vi med mod, nyfikenhet och kvalitet växa och utvecklas till en nationellt framträdande aktör och representant för alla människors lika värde.
Innan eventuell intervju krävs att du kan lämna minst två referenser.
Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.
- OM TJÄNSTEN -
Du arbetar heltid med varierande arbetsuppgifter, direkt under verksamhetschef.
Som kontaktperson tillser du att våra relationer med uppdragsgivare (assistansberättigade) och medarbetare är välfungerande och att kvaliteten i våra assistanser är genomgående hög, eller på väg i rätt riktning. Du gör individuella planeringar, samverkar, håller i kontakter, rekryterar och representerar Tindra och vår kärlek till människan i sin helhet.
Som administrativt stöd arbetar du med bemanning, tidrapportering, dokumentation, tillser att kontoret ser bra ut och har allt som behövs, med mera. Du deltar i verksamhetens jour utanför kontorstid, svarar i telefon och återkopplar på mail och andra kontakter med genomgående hög kvalitet.
Som samordnare är du ofta ute bland våra uppdrag på olika platser i Skåne, inte sällan för att själv fungera som personlig assistent. Din arbetstid speglar verksamhetens behov och förutsätter flexibilitet.
- DU SOM SÖKER TJÄNSTEN -
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker en modern, serviceinriktad lagspelare - gärna erfarenhet av personlig assistans. Planerings- och organisationsförmåga är viktigt. Du är en van datoranvändare och nyfiken på hur teknik kan underlätta i ditt arbete. Du är tydlig i din kommunikation och har förmågan att se möjligheter till proaktiva insatser för våra medarbetares och uppdragsgivares skull.
Vi eftersträvar ett diversifierat arbetslag och uppmuntrar därför dig med egen funktionsvariation att söka tjänsten.
- OM TINDRA -
Vi erbjuder våra uppdragsgivare hög kvalitet och personlig service med utgångspunkten att alla människor har rätt att leva ett självvalt liv, oberoende av funktionsvariation.
Tillsammans säkerställer vi att du trivs och utvecklas i ditt arbete och snabbt hittar din roll bland oss på kontoret.
Vi vill att du stortrivs, utvecklas och stannar länge hos oss.
Vill du veta mer? Läs gärna vidare på www.tindraassistans.se eller ta en titt på vår Facebook @Tindraassistans. Visa mindre

Personlig assistent med samordnaruppdrag

Vi söker nu en samordnare som arbetar aktivt i ett team i Glimåkra. Om dig Du har arbetat inom personlig assistans tidigare och kan branschen. Du har kompetens och erfarenhet inom schemaläggning, bemanning och rekrytering. Utbildning inom området är en merit. Det krävs körkort och egen bil. Om arbetet Ditt uppdrag har som syfte att hålla en hög kvalité på den personliga assistansen och ha en nära relation till uppdragsgivaren. Du skapar stabilitet i den pe... Visa mer
Vi söker nu en samordnare som arbetar aktivt i ett team i Glimåkra.
Om dig
Du har arbetat inom personlig assistans tidigare och kan branschen. Du har kompetens och erfarenhet inom schemaläggning, bemanning och rekrytering. Utbildning inom området är en merit. Det krävs körkort och egen bil.
Om arbetet
Ditt uppdrag har som syfte att hålla en hög kvalité på den personliga assistansen och ha en nära relation till uppdragsgivaren. Du skapar stabilitet i den personliga assistansen genom att ha kunskap om de behov som kan uppstå och det som är viktigt för den särskilda uppdragsgivaren.
Du har mycket kontakt med uppdragsgivaren och assistenterna, du ansvar för bemanning och rekrytering samt håller vissa möten.
Delar av arbetstiden är du på plats på kontoret i Klippan, övrig arbetstid sker ute i teamet eller hemifrån. Anställningen börjar som en provanställning.
Skriv "samordnare" i ämnesraden när du söker tjänsten och bifoga personligt brev och CV.
Kort om Tindra
Vår policy är att ge en bra och personlig service till våra uppdragsgivare med utgångspunkten att alla människor har rätt att leva ett självvalt liv, oberoende av funktionsnedsättning.
Hos Tindra börjar din anställning med en tät dialog under introduktionen. Vi vill säkerställa att du trivs och utvecklas i ditt arbete.
Din anställning omfattas av Fremias kollektivavtal. Tindra är mån om sin personal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag till samtliga anställda. Vi vill att du stortrivs, utvecklas och stannar länge hos oss.
Vill du veta mer? Läs gärna vidare på www.tindraassistans.se, ta en titt på vår Facebook, Tindra personlig assistans eller slå oss en signal. Visa mindre

Administratör socialtjänst

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är en kommun i utveckling d... Visa mer
I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".

Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan

Din placering kommer att vara på hemtjänst city. Hos oss har vi ett öppet klimat, där laget går före jaget. Vi är mitt i en förändrings resa som kommer att ge fortsatt utveckling och kvalitetsskapande hos både våra brukare och medarbetare. Det är viktigt för oss att vi arbetar dagligen för att skapa kvalitet för våra brukare.



ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör innebär det bland annat att se över den dagliga bemanningen, planera bemanning, hantera arbetspassbyten efter godkännande från chef. Du ska hjälpa till med att förbereda vid möten, tillstyrka i Visma, arbeta för en ekonomi i balans.

Arbetsuppgifter som även kan förekomma är att uppdatera listor, ha hand om bredvid gångar/studenter, ta emot samtal från brukare samt andra liknade administrativa arbetsuppgifter.

Du som administratör har ett nära samarbete med enhetschefen.


KVALIFIKATIONER
Som person har du förmågan att skapa och bibehålla goda relationer, både internt och externt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Därtill har du förmågan att lyssna, visa empati och respekt. Vi ser gärna att du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du står för god etik och sunda värderingar. Du försvarar lika möjligheter både inom organisationen och samhället i stort. Som person besitter du förmågan att tala tydligt samt utstrålar trovärdighet och självförtroende. Du har förmågan att hålla i samlingar och anpassa dessa efter målgruppens behov och återkoppling.

Det är meriterande om du har kunskaper i våra verksamhetssystem så som Visma, Lifecare, appva och Timecare MA. Det är även meriterande om du är utbildad undersköterska.



ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.

Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Personlig assistent med samordnaruppdrag

Vi söker nu en samordnare som arbetar aktivt i ett team i Glimåkra. Om dig Du har arbetat inom personlig assistans tidigare och kan branschen. Du har kompetens och erfarenhet inom schemaläggning, bemanning och rekrytering. Utbildning inom området är en merit. Det krävs körkort och egen bil. Om arbetet Ditt uppdrag har som syfte att hålla en hög kvalité på den personliga assistansen och ha en nära relation till uppdragsgivaren. Du skapar stabilitet i den pe... Visa mer
Vi söker nu en samordnare som arbetar aktivt i ett team i Glimåkra.
Om dig
Du har arbetat inom personlig assistans tidigare och kan branschen. Du har kompetens och erfarenhet inom schemaläggning, bemanning och rekrytering. Utbildning inom området är en merit. Det krävs körkort och egen bil.
Om arbetet
Ditt uppdrag har som syfte att hålla en hög kvalité på den personliga assistansen och ha en nära relation till uppdragsgivaren. Du skapar stabilitet i den personliga assistansen genom att ha kunskap om de behov som kan uppstå och det som är viktigt för den särskilda uppdragsgivaren.
Du har mycket kontakt med uppdragsgivaren och assistenterna, du ansvar för bemanning och rekrytering samt håller vissa möten.
Delar av arbetstiden är du på plats på kontoret i Klippan, övrig arbetstid sker ute i teamet eller hemifrån. Anställningen börjar som en provanställning.
Skriv "samordnare" i ämnesraden när du söker tjänsten och bifoga personligt brev och CV.
Kort om Tindra
Vår policy är att ge en bra och personlig service till våra uppdragsgivare med utgångspunkten att alla människor har rätt att leva ett självvalt liv, oberoende av funktionsnedsättning.
Hos Tindra börjar din anställning med en tät dialog under introduktionen. Vi vill säkerställa att du trivs och utvecklas i ditt arbete.
Din anställning omfattas av Fremias kollektivavtal. Tindra är mån om sin personal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag till samtliga anställda. Vi vill att du stortrivs, utvecklas och stannar länge hos oss.
Vill du veta mer? Läs gärna vidare på www.tindraassistans.se, ta en titt på vår Facebook, Tindra personlig assistans eller slå oss en signal. Visa mindre

Kyrkogårdsadministratör

Klippans Pastorat ligger i det natursköna nordvästra Skåne och bildades den 1 januari 2014 efter ett samgående mellan Klippans, Riseberga-Färingtoftas och Östra Ljungby församlingar. I pastoratet finns 8 kyrkor, 8 kyrkogårdar, drygt 30 fastigheter och ca 55 anställda. Eftersom vår kyrkogårdsadministratör ska gå i pension behöver vi nu förstärka vårt arbetslag. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i den administrativa enheten som består av sex personer som... Visa mer
Klippans Pastorat ligger i det natursköna nordvästra Skåne och bildades den 1 januari 2014 efter ett samgående mellan Klippans, Riseberga-Färingtoftas och Östra Ljungby församlingar. I pastoratet finns 8 kyrkor, 8 kyrkogårdar, drygt 30 fastigheter och ca 55 anställda.
Eftersom vår kyrkogårdsadministratör ska gå i pension behöver vi nu förstärka vårt arbetslag.


Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i den administrativa enheten som består av sex personer som, förutom kyrkogårdsadministrationen, hanterar bl.a. kansli, ekonomi och lön.
Som kyrkogårdsadministratör kommer du att få chansen att spela en viktig roll i pastoratet.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:
• Sköta vår gravadministration
• Utskrift av gravbrev.
• Utskick till gravrättsinnehavare om utgående gravrättsavtal
• Ta fram faktureringsunderlag för gravskötsel.
• Vara behjälplig med övriga administrativa uppgifter.
Du kommer att ha mycket kontakt med gravrättsinnehållare och du har därför en hög servicekänsla.

Utbildning/erfarenhet
Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Som person har du förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du arbetar strukturerat, är analytisk och har förmåga att planera och prioritera på ett effektivt sätt.
Du är flexibel och har stor känsla för service och kvalitet.
För att vi ska trivas tillsammans är humor och en positiv livssyn viktiga egenskaper.
Körkort är ett krav.

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning på deltid, 60%.
Tillträde efter överenskommelse.
Placeringsort: Östra Ljungby
Då vi tillämpar löpande urval till denna tjänst kan tillsättningen ske innan ansökningstidens slut, därför ber vi dig att ansöka redan idag.
Vi förutsätter att du är medlem i Svenska Kyrkan och delar våra värderingar. Det är meriterande om du har insyn i Svenska kyrkans verksamhet och uppdrag.


Ansökan
Upplysningar om tjänsten lämnas av förvaltningschef Stefan Westergren, tel 0435-296 87, e-post: [email protected]
Din ansökan med personligt brev, CV, löneanspråk och referenser önskar vi senast den 1 mars 2023 per mejl till: [email protected]
Märk ansökan med Kyrkogårdsadministratör.?


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Visa mindre

Administratör

Vi söker en Personal/ekonomi administratör till det lilla företaget. Arbetsuppgifter Du utför arbetet på ett självständigt sätt i nära samarbete med chefen, medarbetare samt vår löneadministratör. Arbetsuppgifterna omfattar rekryteringsadministration. I de lönerelaterade arbetsuppgifterna ingår att hantera slutgranskning av bland annat inrapporterade timrapporter, semester, sjukfrånvaro samt reseräkningar. Vara delaktig i att skapa fakturaunderlag för uthy... Visa mer
Vi söker en Personal/ekonomi administratör till det lilla företaget.
Arbetsuppgifter
Du utför arbetet på ett självständigt sätt i nära samarbete med chefen, medarbetare samt vår löneadministratör. Arbetsuppgifterna omfattar rekryteringsadministration. I de lönerelaterade arbetsuppgifterna ingår att hantera slutgranskning av bland annat inrapporterade timrapporter, semester, sjukfrånvaro samt reseräkningar. Vara delaktig i att skapa fakturaunderlag för uthyrd personal.
Du kommer även att ha kontakt med andra myndigheter som skatteverket och Migrationsverket.
Vi har alltid värnat om de som av olika anledningar har hamnat längre från arbetsmarknaden än vad de önskar sig. Du kanske har en invandrarbakgrund eller har av annat skäl haft svårt att få anställning.
Du har sannolikt varit arbetslös i minst 1 år troligtvis mer. Hos oss börjar anställningen med praktik i 3 månader, så vi får lära känna varandra innan vi bägge bestämmer oss.
Kontoret ligger i Östra Ljungby, men det mesta kan skötas på distans.
Du:
-Är sannolikt 40+
-Har lätt för att prata i telefonen Både på Svenska och Engelska.
-Uttrycker dig tydligt så att inga missförstånd uppstår.
-Du bor max 1 timme ifrån Östra Ljungby, även om stora delar av arbetet kan utföras i ditt hem.
Om oss:
Vi är ett bemanningsföretag som hyr ut lantarbetare till jordbrukare i hela Sverige. Vi är medlemmar i LRF.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till annonskanaler och rekryteringshjälp och vi avböjer vänligen men bestämt någon kontakt från annonsförsäljare, rekryteringsföretag och liknande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Kundtjänstmedarbetare- Timvikarie

Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor? Då kanske du vill bli en del av en av Sveriges bästa kundtjänster. I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker lev... Visa mer
Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor? Då kanske du vill bli en del av en av Sveriges bästa kundtjänster.

I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".

Den politiska visionen är en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan

ARBETSUPPGIFTER
Hos oss får du ett spännande och varierande arbete och ingen dag är den andra lik. Som kundtjänstmedarbetare är du kommunens ansikte utåt och stärker vårt varumärke i varje möte. Du guidar, vägleder, informerar och svarar på frågor om kommunens alla verksamheter. Du har ett stort kontaktnät och under din arbetsdag kan du kommunicera med allt från kommuninvånare och företagare till kollegor och myndigheter via telefon, e-post, webb, olika verksamhetssystem och sociala medier. Du träffar även de som besöker kundtjänst i kommunhuset.

Du varvar arbetsuppgifter med klara rutiner till att stå inför situationer som testar och utvecklar din initiativförmåga, kreativitet, lyhördhet och förmåga att anpassa din kommunikation till människors olika förutsättningar och behov.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en stjärna på att ge god service och alltid sätter kunden i fokus. Det är självklart för dig att bemöta kunder och besökare på ett trevligt och professionellt sätt, även när tempot är högt. Som person är du lugn, uppmärksam och serviceinriktad i ditt bemötande. Du är en lagspelare och ser det som självklart att rådfråga andra, men även att dela med dig av information och din sakkunskap. För att bemöta de frågor och funderingar som kommer in till oss är det viktigt att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad och har ett gott omdöme. Du besitter förmågan att bearbeta och strukturera information och har en hög digital kompetens.

Du har minst en 3-årig gymnasieutbildning och behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet från arbete i en modern IT-miljö för telefoni och ärendehanteringssystem. Erfarenhet av att använda olika digitala verksamhetssystem och att söka information är också ett krav.

Det är meriterande om du arbetat med kundservice, exempelvis kundtjänst/telefonsupport, reception eller medborgarkontor i en offentlig organisation. Du behöver ha god grundläggande kunskap om hur samhället och offentlig verksamhet fungerar.

Ditt personliga brev kommer att användas som arbetsprov för att säkerställa god kommunikativ förmåga.

I denna rekryteringsprocess tillämpas löpande urval, vilket innebär att vi kan kontakta och intervjua kandidater under ansökningsperioden.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 25 maj.

ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.

För allas trevnad är vår arbetstid rökfri. Visa mindre

Samordnare (inom personlig assistans)

- TINDRA SÖKER EN SAMORDNARE - Vi ber att du läser annonsen i sin helhet och att din ansökan innehåller personligt brev och CV. Vi söker dig älskar människor, som vill arbeta både på kontor som chefs- och administrativt stöd. Med visionen att vara ett lysande exempel på personlig, ärlig, professionell och närvarande assistans ska vi med mod, nyfikenhet och kvalitet växa och utvecklas till en nationellt framträdande aktör och representant för alla människor... Visa mer
- TINDRA SÖKER EN SAMORDNARE -
Vi ber att du läser annonsen i sin helhet och att din ansökan innehåller personligt brev och CV.
Vi söker dig älskar människor, som vill arbeta både på kontor som chefs- och administrativt stöd.
Med visionen att vara ett lysande exempel på personlig, ärlig, professionell och närvarande assistans ska vi med mod, nyfikenhet och kvalitet växa och utvecklas till en nationellt framträdande aktör och representant för alla människors lika värde.
Innan eventuell intervju krävs att du kan lämna minst två referenser.
Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Rekrytering kommer att påbörjas innan sista ansökningsdag.
- OM TJÄNSTEN -
Du arbetar heltid med varierande arbetsuppgifter, direkt under verksamhetschef.
Som kontaktperson tillser du att våra relationer med uppdragsgivare (assistansberättigade) och medarbetare är välfungerande och att kvaliteten i våra assistanser är genomgående hög, eller på väg i rätt riktning. Du gör individuella planeringar, samverkar, håller i kontakter, rekryterar och representerar Tindra och vår kärlek till människan i sin helhet.
Som administrativt stöd arbetar du med bemanning, tidrapportering, dokumentation, tillser att kontoret ser bra ut och har allt som behövs, med mera. Du deltar i verksamhetens jour utanför kontorstid, svarar i telefon och återkopplar på mail och andra kontakter med genomgående hög kvalitet.
Som samordnare är du ofta ute bland våra uppdrag på olika platser i Skåne, inte sällan för att själv fungera som personlig assistent. Din arbetstid speglar verksamhetens behov och förutsätter flexibilitet.
- DU SOM SÖKER TJÄNSTEN -
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker en modern, serviceinriktad lagspelare - gärna erfarenhet av personlig assistans. Planerings- och organisationsförmåga är viktigt. Du är en van datoranvändare och nyfiken på hur teknik kan underlätta i ditt arbete. Du är tydlig i din kommunikation och har förmågan att se möjligheter till proaktiva insatser för våra medarbetares och uppdragsgivares skull.
Vi eftersträvar ett diversifierat arbetslag och uppmuntrar därför dig med egen funktionsvariation att söka tjänsten.
- INFORMATION OM TINDRA -
Vi erbjuder våra uppdragsgivare hög kvalitet och personlig service med utgångspunkten att alla människor har rätt att leva ett självvalt liv, oberoende av funktionsvariation.
Tillsammans säkerställer vi att du trivs och utvecklas i ditt arbete och snabbt hittar din roll bland oss på kontoret.
Vi vill att du stortrivs, utvecklas och stannar länge hos oss.
Vill du veta mer? Läs gärna vidare på www.tindraassistans.se eller ta en titt på vår Facebook @Tindraassistans. Visa mindre

Administratör

Vi söker en Personaladministratör till det lilla företaget. Arbetsuppgifter Du utför arbetet på ett självständigt sätt i nära samarbete med chefen, medarbetare samt vår löneadministratör. Arbetsuppgifterna omfattar rekryteringsadministration. I de lönerelaterade arbetsuppgifterna ingår att hantera slutgranskning av bland annat inrapporterade timrapporter, semester, sjukfrånvaro samt reseräkningar. Vara delaktig i att skapa fakturaunderlag för uthyrd person... Visa mer
Vi söker en Personaladministratör till det lilla företaget.
Arbetsuppgifter
Du utför arbetet på ett självständigt sätt i nära samarbete med chefen, medarbetare samt vår löneadministratör. Arbetsuppgifterna omfattar rekryteringsadministration. I de lönerelaterade arbetsuppgifterna ingår att hantera slutgranskning av bland annat inrapporterade timrapporter, semester, sjukfrånvaro samt reseräkningar. Vara delaktig i att skapa fakturaunderlag för uthyrd personal.
Du kommer även att ha kontakt med andra myndigheter.
Vi har alltid värnat om de som av olika anledningar har hamnat längre från arbetsmarknaden än vad de önskar sig. Du kanske har en invandrarbakgrund eller har av annat skäl haft svårt att få anställning.
Du har sannolikt varit arbetslös i minst 1 år troligtvis mer. Hos oss börjar anställningen med praktik i 3 månader, så vi får lära känna varandra innan vi bägge bestämmer oss.
Kontoret ligger i Östra Ljungby, men det mesta kan skötas på distans.
Du:
-Är sannolikt 40+
-Har lätt för att prata i telefonen Både på Svenska och Engelska.
-Uttrycker dig tydligt så att inga missförstånd uppstår.
-Du bor max 1 timme ifrån Östra Ljungby, stora delar av arbetet kan utföras i ditt hem.
Om oss:
Vi är ett bemanningsföretag som hyr ut lantarbetare till jordbrukare i hela Sverige. Vi är medlemmar i LRF.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till annonskanaler och rekryteringshjälp och vi avböjer vänligen men bestämt någon kontakt från annonsförsäljare, rekryteringsföretag och liknande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Administratör i sommar

Ansök    Apr 22    Randstad AB    Administrativ assistent
Arbetsbeskrivning Är du student och vill arbeta delar av sommaren i kombination med sol och bad? Vi har en öppning hos vår kund i Stidsvig i sommar på avdelningen för administration/marknad/ekonomi. Du kommer i en varierad administrativ roll arbeta med bl.a orderhantering, fakturering och service både internt och externt. Låter detta som en rolig utmaning i sommar? Sök redan idag!  Heltid, måndag till fredag - arbetstid 7-15-30.  Uppdragsperiod: v. 19-27... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du student och vill arbeta delar av sommaren i kombination med sol och bad? Vi har en öppning hos vår kund i Stidsvig i sommar på avdelningen för administration/marknad/ekonomi. Du kommer i en varierad administrativ roll arbeta med bl.a orderhantering, fakturering och service både internt och externt. Låter detta som en rolig utmaning i sommar? Sök redan idag! 


Heltid, måndag till fredag - arbetstid 7-15-30. 
Uppdragsperiod: v. 19-27, samt v. 30. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I den här rollen kommer du arbeta med orderhantering och fakturering. Du kommer ha kontakt med kund samt företagets produktion och stötta både interna och externa intressenter administrativt. 
Arbetsuppgifterna kommer fördelas 50/50 mellan ekonomi och marknad/administration.
 
Du kommer arbeta med registrering/kontering/bokföring av leverantörsfakturor i vår kunds ekonomisystem Dynamics Nav samt hantera leverantörsbetalningar. Likaså kommer du arbetsuppgifter inom orderläggning, transportbokning, lagerflytt och kundprovshantering.

Kvalifikationer
Vi söker en person som är flexibel, engagerad och som trivs i en varierande administrativ roll. Du har även någon form erfarenhet inom administration/marknad eller ekonomi från studier eller arbetsliv. 


Du behöver: 


Vara tillgänglig mellan v. 19-27 samt v. 30
Ha körkort och tillgång till bil 
Vara flytande i svenska, tal och skrift 
Ha god datavana 
Ha administrativ erfarenhet från studier eller tidigare arbetsroller 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
2022-05-06, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Amelie Lindell, [email protected] 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Administratör

Vi söker en Personaladministratör till det lilla företaget. Arbetsuppgifter Du utför arbetet på ett självständigt sätt i nära samarbete med chefen, medarbetare samt vår löneadministratör. Arbetsuppgifterna omfattar rekryteringsadministration. I de lönerelaterade arbetsuppgifterna ingår att hantera slutgranskning av bland annat inrapporterade timrapporter, semester, sjukfrånvaro samt reseräkningar. Vara delaktig i att skapa fakturaunderlag för uthyrd pers... Visa mer
Vi söker en Personaladministratör till det lilla företaget.


Arbetsuppgifter
Du utför arbetet på ett självständigt sätt i nära samarbete med chefen, medarbetare samt vår löneadministratör. Arbetsuppgifterna omfattar rekryteringsadministration. I de lönerelaterade arbetsuppgifterna ingår att hantera slutgranskning av bland annat inrapporterade timrapporter, semester, sjukfrånvaro samt reseräkningar. Vara delaktig i att skapa fakturaunderlag för uthyrd personal.
Du kommer även att ha kontakt med andra myndigheter.


Vi har alltid värnat om de som av olika anledningar har hamnat längre från arbetsmarknaden än vad de önskar sig. Du kanske har en invandrarbakgrund eller har av annat skäl haft svårt att få anställning.
Du har sannolikt varit arbetslös i minst 1 år troligtvis mer. Hos oss börjar anställningen med praktik i 3 månader, så vi får lära känna varandra innan vi bägge bestämmer oss.


Kontoret ligger i Östra Ljungby, men det mesta kan skötas på distans.


Du:
-Är sannolikt 40+
-Har lätt för att prata i telefonen Både på Svenska och Engelska.
-Uttrycker dig tydligt så att inga missförstånd uppstår.


Om oss:
Vi är ett bemanningsföretag som hyr ut lantarbetare till jordbrukare i hela Sverige. Vi är medlemmar i LRF samt www.grona.org


Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till annonskanaler och rekryteringshjälp och vi avböjer vänligen men bestämt någon kontakt från annonsförsäljare, rekryteringsföretag och liknande.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Administrativ produktberedare för uppdrag i Klippan

Vi söker dig med kunskap inom affärssystemet Pyramid för ett uppdrag hos vår kund i Klippan. Är du noggrann, strukturerad och trivs med ett administrativt arbete? Perfekt, skicka in din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter Som produktberedare hos vår kund arbetar du med att skapa nya produktstrukturer i affärssystemet Pyramid. Du utgår från en ritning och säkerställer att alla delar är med i systemet. Detta är en stor omstrukturering i företagets sys... Visa mer
Vi söker dig med kunskap inom affärssystemet Pyramid för ett uppdrag hos vår kund i Klippan. Är du noggrann, strukturerad och trivs med ett administrativt arbete? Perfekt, skicka in din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter

Som produktberedare hos vår kund arbetar du med att skapa nya produktstrukturer i affärssystemet Pyramid. Du utgår från en ritning och säkerställer att alla delar är med i systemet. Detta är en stor omstrukturering i företagets system som pågått de senaste månaderna och nu behöver förstärkning av ytterligare en resurs. Ditt uppdrag är en viktig del för kundens fortsatta verksamhet och du förstår vikten av noggrannhet. Du arbetar nära två andra produktberedare som ger dig en introduktion till arbetet under de första dagarna och en fortsatt stöttning under arbetets gång.

Detta är ett korttidsuppdrag på 1-3 månader där du kommer in och stöttar upp under detta projekt. För rätt person finns möjlighet till förlängning inom företaget.

Om företaget

Vår kund arbetar för att alla människor ska ha tillgång till rent vatten. Genom att skapa tekniska lösningar designar och tillverkar de olika typer av vattenreningssystem. På plats i Klippan arbetar cirka 20 personer med funktioner inom bland annat ekonomi, projektledning, produktion och försäljning. Här får du chansen att arbeta på ett spännande företag som gör stor skillnad!

Din profil

Som person är du noggrann och trivs i nära samarbete med kollegor. Du förstår att det du gör är viktigt och anstränger dig alltid för att göra ett så bra jobb som möjligt.

Skallkrav:
- Grundläggande kunskap inom affärssystemet Pyramid
- Ritningsförståelse
- Svenska och engelska i tal och skrift



Om oss

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd som konsult och uthyrd till vår kund för uppdrag på minst en månad med möjlighet till förlängning.


Villkor

Plats: Klippan
Omfattning: Heltid, minst 1 månad (visstid)
Start: Omgående

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag! Visa mindre

Administrativ projektberedare för uppdrag i Klippan

Vi söker dig med kunskap inom affärssystemet Pyramid för ett uppdrag hos vår kund i Klippan. Är du noggrann, strukturerad och kan ta fram strukturer i Pyramid? Perfekt, skicka in din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter Som projektbredare hos vår kund kommer du jobba med att skapa nya produktstrukturer i affärssystemet Pyramid. Du utgår från en ritning och säkerhetsställer att alla delar är med i systemet. Ditt uppdrag är en viktig del i det fortsat... Visa mer
Vi söker dig med kunskap inom affärssystemet Pyramid för ett uppdrag hos vår kund i Klippan. Är du noggrann, strukturerad och kan ta fram strukturer i Pyramid? Perfekt, skicka in din ansökan redan idag!


Dina arbetsuppgifter
Som projektbredare hos vår kund kommer du jobba med att skapa nya produktstrukturer i affärssystemet Pyramid. Du utgår från en ritning och säkerhetsställer att alla delar är med i systemet. Ditt uppdrag är en viktig del i det fortsatta arbetet hos kunden och du förstår vikten av noggrannhet även vid monotona moment.

Detta är ett korttidsuppdrag på 1-3 månader där du kommer in och stöttar upp under en topp.

Om företaget
Vår kund jobbar för att alla människor ska ha tillgång till rent vatten. De jobbar med olika typer av vattenreningssystem för att göra detta. Företaget är verksamt i tio länder och på plats i Klippan jobbar cirka 20 personer med funktioner inom bland annat ekonomi, projektledning, produktion och försäljning. Här får du chansen att jobba på ett spännande företag som gör stor skillnad!

Din profil
Som person är du noggrann och du tar ditt arbete på allvar. Du förstår att det du gör är viktigt och anstränger dig alltid för att göra ett så bra jobb som möjligt.

Skallkrav:
- Kunskap inom affärssystemet Pyramid
- Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande
- Ritningsförståelse
- Mer erfarenhet av att jobba i Pyramid



Om oss
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd som konsult och uthyrd till vår kund för uppdrag på minst en månad med möjlighet till förlängning.


Villkor
Plats: Klippan
Omfattning: Heltid, minst 1 månad
Start: Omgående

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag! Visa mindre

Semestervikarie till kundtjänst på Klippans Kommun

Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor? Då kanske du vill bli en del av en av Sveriges bästa kundtjänster i sommar. I Klippans kommun är vi drygt 1500 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus att finnas till för våra invånare, företagare och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och satsar mot en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. Som en linje i vårt arbete och för en gemensam kultur, arbe... Visa mer
Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor? Då kanske du vill bli en del av en av Sveriges bästa kundtjänster i sommar.

I Klippans kommun är vi drygt 1500 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus att finnas till för våra invånare, företagare och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och satsar mot en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. Som en linje i vårt arbete och för en gemensam kultur, arbetar vi efter vår värdegrund Vi i Klippan och inriktningarna "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".

Och inte minst, vi jobbar i en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan

ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstmedarbetare är du kommunens ansikte utåt och stärker vårt varumärke i varje möte. Ditt uppdrag är att guida, vägleda, informera och svara på frågor om kommunens alla verksamheter. Du har många kontakter och får ta emot frågor av olika karaktär. Oftast via telefon men även via e-post, webb och sociala medier och de som besöker kundtjänst i kommunhuset. Du kommer även arbeta i olika verksamhetssystem.

Du varvar arbetsuppgifter med klara rutiner till att stå inför situationer som kräver initiativförmåga, kreativitet, lyhördhet och förmågan att anpassa din kommunikation till människors olika förutsättningar och behov.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en stjärna på att ge god service och alltid sätter kunden i fokus. Det är självklart för dig att bemöta kunder och besökare på ett trevligt och professionellt sätt, även när tempot är högt. Som person är du lugn, uppmärksam och serviceinriktad i ditt bemötande. Du är en lagspelare och ser det som självklart att rådfråga andra, men även att dela med dig av information och din sakkunskap. För att bemöta de frågor och funderingar som kommer in till oss är det viktigt att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad och har ett gott omdöme. Du besitter förmågan att bearbeta och strukturera information och har en hög digital kompetens.

Du har minst en 3-årig gymnasieutbildning och behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet från arbete i en modern IT-miljö för telefoni och ärendehanteringssystem. Erfarenhet av att använda olika digitala verksamhetssystem och att söka information är också ett krav.

Det är meriterande om du arbetat med kundservice, ex kundtjänst/telefonsupport, reception eller medborgarkontor i en offentlig organisation. Du behöver ha god grundläggande kunskap om hur samhället och offentlig verksamhet fungerar.

Ditt personliga brev kommer att användas som arbetsprov för att säkerställa god kommunikativ förmåga.

Tjänsten är heltid från maj tom. augusti

I denna rekryteringsprocess tillämpas löpande urval.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 6 april.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.

Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Vi söker en ny teammedlem

Ansök    Jan 28    Flexoart AB    Administrativ assistent
Vem är du; Som person trivs du i en supportande och koordinerande roll. Service minded, flexibel, god planeringsförmåga samt ett proaktivt arbetssätt. Du trivs bra i en prestigelös och samarbetsinriktad miljö där man tillsammans i teamet når mål. Du är van att hantera konfidentiell information och att arbeta i grupp eller självständigt. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Tyska är ett plus. Goda kunskaper i Office och Visma. Dina... Visa mer
Vem är du;
Som person trivs du i en supportande och koordinerande roll. Service minded, flexibel, god planeringsförmåga samt ett proaktivt arbetssätt. Du trivs bra i en prestigelös och samarbetsinriktad miljö där man tillsammans i teamet når mål. Du är van att hantera konfidentiell information och att arbeta i grupp eller självständigt.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Tyska är ett plus. Goda kunskaper i Office och Visma.
Dina arbetsuppgifter;
Assistera med uppgifter inför offert/order.
Ta emot order på reservdelar, orderbekräfta, lägga ut för packning/frakt.
Boka frakter, svara i telefon.
Assistera med underhåll av artiklar, dokument och manualer.
Koordinera besök av kunder och agent/återförsäljare.
Boka flyg/hotell för tekniker.
Allmänna kontorssysslor. Visa mindre

Flexibel administratör sökes

Ansök    Aug 26    EF Sverige AB    Administrativ assistent
Om företaget Vi söker en administratör för kunds räkning för omgående start i Klippan. Dina arbetsuppgifter Du kommer att jobba i ett team med administratörer där ni tillsammans kommer ha hand om följande uppgifter: Bokning av transporter, reklamationer och orderhantering. Det kan även eventuellt bli aktuellt att hantera tullrelaterade uppgifter. Din profil För att passa i denna rollen behöver du vara serviceinriktad, klara av högt termpo och vara fle... Visa mer
Om företaget
Vi söker en administratör för kunds räkning för omgående start i Klippan.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att jobba i ett team med administratörer där ni tillsammans kommer ha hand om följande uppgifter:
Bokning av transporter, reklamationer och orderhantering. Det kan även eventuellt bli aktuellt att hantera tullrelaterade uppgifter.



Din profil
För att passa i denna rollen behöver du vara serviceinriktad, klara av högt termpo och vara flexibel.
Då du har daglig kontakt med kunder från andra länder behöver du vara duktig på engelska samt vara van datoranvändare.

För att vara aktuell för tjänsten vill vi att du svarar på följande frågor:

Vad har du för erfarenheter som kan passar för tjänsten?
Har du tidigare erfarenhet av transport och orderhantering?
Har du goda kunskaper i engelska?
När är du tillgänglig?

Du söker tjänsten genom att lägga in ditt CV via länken. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.





Om oss

EnFuturum är ett Almega-auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder bemanning, rekrytering, utbildning och entreprenadlösningar.

EnFuturum grundades 2015 och har en mycket kompetent organisation med lång erfarenhet från både leverantörs- och kundsidan, vilket gör att vi har mycket god kunskap och förståelse för många branscher på den svenska arbetsmarknaden.

Vårt mål är att få både anställda och företag att växa. Vi är auktoriserade av Almega vilket skapar trygghet både för våra kunder och medarbetare. Visa mindre

administratör sökes till transportbranschen

Om oss Tranpenad Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom områdena Logistik & Industri samt Bygg & Anläggning. Vi har även en studentverksamhet där vi vänder oss till dig som vill arbeta extra under din studietid. Vi bemannar dagligen i regionerna kring Göteborg, Stockholm, Trollhättan, Jönköping, Helsingboirg och Örebro. Vi på Tranpenad Bemanning är kollektivavtalsanslutna och kvali... Visa mer
Om oss
Tranpenad Bemanning är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av personal inom områdena Logistik & Industri samt Bygg & Anläggning. Vi har även en studentverksamhet där vi vänder oss till dig som vill arbeta extra under din studietid. Vi bemannar dagligen i regionerna kring Göteborg, Stockholm, Trollhättan, Jönköping, Helsingboirg och Örebro. Vi på Tranpenad Bemanning är kollektivavtalsanslutna och kvalitets-, miljöcertifierade.

Som konsult hos oss blir du en del av vår bemanningsstyrka och får en unik möjlighet att på kort tid utöka din arbetslivserfarenhet och ditt professionella kontaktnät. Vår viktigaste tillgång är våra kompetenta konsulter och vi är ständigt på jakt efter fler duktiga medarbetare!

Om tjänsten
Som administratör hos en av våra kunder kommer du att dagligen arbeta med följande uppgifter;

Boka transporter
Daglig kontakt med kunder oftast på engelska, kontakten sker oftast via mail
Orderhantering
Ev tullhantering
Reklamationshantering



Din profil
Du som söknade bör vara stresstålig,serviceinriktad samt klara av att arbeta ett högt tempo där flexibiltet är ett av ledorden, Du är även en va IT- använde samt har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med med transport/spedition samt orderhantering tidigare.



Arbetstider och övriga villkor
dagtid

Ansökan
åter detta som något för dig så tveka inte att skicka in ditt CV då vi kommer att hålla intervjuer löpande.

Sök via vår hemsida www.tranpenad.se Visa mindre